Este trabalho composto por retratos de pessoas em suas casas ou barracos, na periferia da Cidade do Cabo.

Em geral os indivíduos fotografados por Mthethwa são de origem pobre, vindos do interior da África do Sul, das zonas rurais, e enfrentam na cidade grande a indiferença e um senso de perda de identidade e de raízes.

Sua pobreza os faz reciclar materiais como placas publicitárias, na construção de seus barracos, o que resulta em um tipo de "decoração" com muita cor.

Esta cor de certa maneira resgata a dignidade para o morador, e cria um contraponto significativo entre o trabalho de Mthethwa e as habituais fotografias em preto e branco que estão associadas à pobreza da população da África.

As fotografias são feitas sempre com luz natural.

 

ENGLISH

 

 

 

 

UNTITLED
This work is composed of portraits of people in their houses or shacks, in the outskirts of Cape Town.

Generally, the individuals photographed by Mthethwa are poor, originating from South Africa¹s countryside, and face great indifference in the big city and a sense of identity and roots loss.

Their poverty drives them to recycle materials such as advertising panels in the construction of their dwellings, resulting in a kind of colourful "decoration".

This colour in a way rescues the dweller¹s dignity, and creates a significant counterpoint between Mthethwa¹s work and the habitual black and white photographs associated with the documentation of poverty. Mthethwa always uses natural light.

TOP